Sökning: "marknadsföringsmodeller"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsmodeller.

  1. 1. Den anpassningsbara småföretagaren : - ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kristin Sundqvist; Charlotte Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :Små företag; Småföretagare; Marknadsföring; Kärnkompetens; Produkt- och marknadsmatrisen; BCG-matrisen; strategisk marknadsföring; stora företag;

    Sammanfattning : TITEL: Den anpassningsbara småföretagaren – ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller. FÖRFATTARE: Charlotte Gustafsson och Kristin Sundqvist HANDLEDARE: Urban Ljungquist NIVÅ: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2011 NYCKELORD: Små företag, Småföretagare, Marknadsföring, Kärnkompetens, Produkt- och marknadsmatrisen, BCG-matrisen, strategisk marknadsföring, stora företag PROBLEM- FORMULERING: Hur kan marknadsföringsmodeller, initialt anpassade för stora företag, appliceras på små företags verksamheter? SYFTE: Syftet med uppsatsen är att redogöra för om kärnkompetens, produkt- och marknadsmatrisen samt BCG-matrisen behöver anpassas utefter ett litet företags förutsättningar för att kunna integreras i det vardagliga marknadsföringsarbetet. LÄS MER

  2. 2. RE/MAX Sverige : En studie inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Asal Abdi; Daniella Laic; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att ta reda på vilka marknadsföringsstrategier och marknadsföringsmodeller som föreskrivs i teorin, som RE/MAX använder sig av i Sverige i dagsläget samt att komma fram till vilka marknadsföringsverktyg som de kan utveckla för att vinna större marknadsandelar. ... LÄS MER

  3. 3. Produktionskostnad och marknadsföring av rapsolja

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Martin Krokstorp; Mats Larsson; [2007]
    Nyckelord :raps; rapsförädling; rapsolja; marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrunden till arbetet ligger främst i vårt eget personliga intresse av att få ökad insikt och kunskap i rapsförädling. Vi har via kontakt med Svalöv Weibull AB i Svalöv undersökt marknadsföringsmöjligheterna av rapsoljan samt utrett produktionskostnaden genom hela produktionskedjan, från frö till färdigpressad rapsolja. LÄS MER