Sökning: "marknadsföringsperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsperspektiv.

  1. 1. Känslighet – Kommunikation kring känslighet & känsliga ämnen ur ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Sanfridsson; Suzan El Bteddini; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Alfredsson; Tekla Hjärtstam; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning av miljöpåverkan för aluminium- och stålprodukter : En jämförande livscykelanalys

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Agnes Kübar; Julia Nyström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens samhälle efterfrågar och kräver i allt större utsträckning en transparens vad gäller företags påverkan på miljön. Detta då medvetenheten kring betydelsen av hållbarhet, och i synnerhet företagens roll i hållbarhetsfrågor, ökar hos allmänheten. LÄS MER

  4. 4. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Victoria Corneliusson; Christina Truelson; [2022]
    Nyckelord :Nikotinindustrin; Köpprocessen; Etisk konsumtion; Kontroversiella industrier; Unga konsumenter;

    Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER

  5. 5. Att använda videobaserad kommunikation för att främja ökad sortering och återvinning av matavfall : En studie som ger förslag på hur Södertäljekommun kan nå ut till alla kommuninvånare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Reeta Maqadesi; [2021]
    Nyckelord :behavior; food waste; knowledge; Södertälje municipality; video-based communication; will; beteende; kunskap; matavfall; Södertälje kommun; videobaserad kommunikation;

    Sammanfattning : Genom att öka resurshushållningen i livsmedelskedjan minskar människans belastning på miljön. Att öka utsortering och återvinningen av matavfall är ett sätt att bidra med ökad resurshushållning inom livsmedelskedjan. För att uppnå detta krävs människors samverkan. LÄS MER