Sökning: "marknadsföringsprocess uppsats"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföringsprocess uppsats.

  1. 1. The involvement of a university as a stakeholder in the place branding process. Case:Jönköping Science City

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Kristian Kassabian; Tobias Goldman; [2015]
    Nyckelord :place branding; stakeholder; stakeholder involvement;

    Sammanfattning : Background: Strategic place branding has gained increased recognition lately, both scholarly and inpractice. Because of globalization, cities are today constantly competing with othercities all over the world. Therefore it is today important for a city to communicate animage that is distinguished from others. LÄS MER

  2. 2. Att marknadsföra digitala läromedel : en analys av digitaliseringens påverkan på läromedelsmarknaden och dess innebörder för förlagens marknadsföringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sanna Lundberg; [2014]
    Nyckelord :läromedel; Jenkins; digitalisering; konvergenskultur; marknadsföring; publishing studies; bokmarknad; läromedelsförlag; Bourdieu; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat förlagsbranschen på ett flertal sätt. I Sverige är detta tydligast bland läromedelsförlagen, där alla i dag erbjuder digitala produkter. Digitaliseringen har påverkat såväl branschen i stort som det inre arbetet på förlagen. LÄS MER

  3. 3. Mervärde som konkurrenskraft inom detaljhandeln : Vilka faktorer är viktiga för att kunna skapa en organisationsstruktur som stöttar mervärde?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ban Giurgius; Farah Masoud; [2006]
    Nyckelord :Mervärde;

    Sammanfattning : Globaliseringen på marknaden har bidragit till att konkurrensen blivit hårdare, och marknaden blivit mättad. Detta medför ett antal svårigheter bl. a. att företagen inom detaljhandeln måste ständigt försöka hitta nya sätt att särskilja sig på. LÄS MER