Sökning: "marknadsföringsprocessen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsprocessen.

  1. 1. Understanding how automatized personalization with AI can drive value in B2B marketing : A case study of a Swedish industrial equipment manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elizabeth Anzén; Lukas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :AI; B2B; Marketing Automation; Personalization; Value; Value Creation; AI; B2B; automatisk marknadsföring; personalisering; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : In the last decade, marketing automation, a tool for automatic personalization, has been gaining significant traction among marketing professionals. In parallel with the growing adoption trend, many marketing automation platform providers have been extending their offers to include AI features. LÄS MER

  2. 2. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Farzana Madosh; Betty Ålander; [2019]
    Nyckelord :Marketing process; B2B; B2C; Software as a Service; Startup; Market Analysis; Evaluation; Segmentation; Targeting; Positioning; Execution; Marknadsföringsprocess; B2B; B2C; mjukvara som tjänst; startup; marknadsanalys; utvärdering; segmentering;

    Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som ett marknadsföringsfenomen : En studie om företags processer för att skapa innehåll och konsumenters engagemang

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Johansson; Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; the social marketing process; involvement on social media; segmentation by behavior; content marketing; social-CRM; co-CRM; firm-generated content; user-generated content; negativity bias; E-WOM; viral marketing; Social media; den sociala marknadsföringsprocessen; engagemang på sociala medier; segmentering utefter beteendemönster; innehållsmarknadsföring; social-CRM; co-CRM; företagsgenererat innehåll; användargenererat innehåll; negativity bias; E-WOM; viral marknadsföring.;

    Sammanfattning :   Frågeställningar: Hur ser företags processer ut för att skapa innehåll till sociala medier? Hur engagerar sig konsumenter till innehåll som företag publicerat på sociala medier? Syfte: Det huvudsakliga syftet med studien är att beskriva och förklara företags processer för att skapa innehåll till sociala medier och analysera konsumenters engagemang till innehåll som företag publicerat. Studien syftar även till att tillhandahålla en konceptuell figur för hur förloppet att skapa, publicera och följa upp innehåll mellan ett företag och ett konsultbolag ser ut. LÄS MER

  4. 4. "Lite mer queer helt enkelt"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Karin Yderland; Miriam Limås Kollberg; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; segmentering; sexuell identitet; Gay Friendly; HBT; queer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker en specifik del av marknadsföringsprocessen. Segmentering avser arbetet med att urskilja och identifiera mindre och distinkta enheter från en bred marknad, och är en förutsättning för ett arbete med riktad kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Involvera mera! Ett arbete om att engagera kunden i marknadsföringen med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cathrine Kristiansson; Mia Karlsson; Martina Engström; [2011]
    Nyckelord :sociala medier; marknadsföring i sociala medier; varumärkesbyggande; co-creation samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nästan hälften av Sveriges befolkning finns på Facebook och nu har det populära fenomenet fått sällskap av allt fler företag. Sociala medier är en effektiv och billig marknadsföringskanal vilket många företag har upptäckt. LÄS MER