Sökning: "marknadsföringssätt"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet marknadsföringssätt.
1. Ha'vre så bra : En kvalitativ studie kring Oatlys roll som aktör på den samtida svenska livsmedelsmarknaden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Dagens konsumtionssamhälle är ständigt under utveckling. Idag kan vi se att företag anpassar sig till denna utveckling. Framförallt har den veganska livsstilen av olika anledningar som djurskydd,miljöhänsyn och hälsa blivit central, varigenom Oatly med sina havrebaserade produkter skapat relevans för en hållbar och medveten konsument. LÄS MER
2. Hotellbranschen : Fördelaktig marknadsföring i dagens samhälle
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Marknadsföring är ett viktigt verktyg att använda sig av för att locka konsumenter till att köpa hotellens produkter. Det finns ett antal olika sätt att åstadkomma detta. Syftet med uppsatsen var att undersöka olika marknadsföringssätt som kan vara gynnsamma inom dagens hotellverksamheter. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER
4. Marknadskommunikation : Sinnesmarknadsföring inom klädbutiker beroende på om den är riktad mot män eller kvinnor
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Genom att tillämpa sinnesmarknadsföring i butikens marknadskommunikation så kan konsumenterna bli mottagliga för det budskapet som sänds ut till dem. Däremot är det få marknadsförare som idag arbetar aktivt med sinnesmarknadsföring. LÄS MER
5. Från Biblioteket till Unga - Om bibliotekariers tankar kring kommunikation, organisation och marknadsföring till unga
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Allt färre ungdomar läser på sin fritid och man har under de åtta senaste åren sett en minskning i antal biblioteksbesök bland ungdomar. Hur mycket man väljer att läsa påverkar resultaten i skolan. Detta påverkar i sin tur hela det svenska samhället. LÄS MER