Sökning: "marknadsföringsstrategi företag"

Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden marknadsföringsstrategi företag.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hedenfeldt; Rebecca Abrahamsson; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet i företag; marknadsföringsstrategier; anpassning; STP-modellen; hållbara marknadsmixen;

    Sammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER

  3. 3. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  4. 4. E-handelföretagens arbete med agil marknadsföring och värdesamskapande under inflationstider i skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jovana Arsovic; Zerina Imamovic; [2023]
    Nyckelord :E-handelsföretag; Skönhetsbranschen; Kristider; Inflation; Marknadsföringsstrategi; Värdesamkapande; Agil marknadsföring; Integrerad marknadskommunikation; Varumärkeskännedom; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur e-handelsföretag har upplevt och påverkats av inflation vilka marknadsföringsstrategier de använder samt hur de har arbetat med värdesamskapande under inflationen mellan åren 2020 till 2023. Studien fokuserar på inflationstider men bidrar till forskningen om kriser. LÄS MER

  5. 5. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER