Sökning: "marknadsföringsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsstrategi.

  1. 1. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jenny Gustafsson; Amanda Ingvarsson; [2020]
    Nyckelord :semiotic study; Oatly; sustainability; legitimacy theory; DotCool; semiotics; rhetoric; commercial; advertising; visual communication; strategy; semiotisk analys; Oatly; hållbarhet; legitimitet; DotCool; semiotik; retorik; reklam; marknadsföring; visuell kommunikation; reklamfilm; strategi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER

  2. 2. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER

  3. 3. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  4. 4. Det svenska musikundret : Lilla landet lagom – ett ledande land inom musikindustrin?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Emelie Nyström; [2019]
    Nyckelord :Det svenska musikundret; musikbranschen; musikindustrin; musikexport; framgångsberättelse; marknadsföringsstrategi.;

    Sammanfattning : Det är en vanligt förekommande uppfattning att Sverige anses vara framgångsrikt inom den globala musikindustrin, utan att dylika påståenden hänvisar till fakta. Denna litteraturstudie syftar till att undersöka just det fenomenet – varför Sverige anses vara en framgångsrik musiknation och vad som ligger till grund för denna föreställning. LÄS MER

  5. 5. I valet och kvalet : En kvalitativ studie om vad som kan påverka valet av influencers hos framgångsrika företag inom functional foods.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Bohlin Kapanen; Lollo Liu; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing | Functional foods | Val av influencers | Framgångsrika företag;

    Sammanfattning : Influencer marketing har blivit en frekvent förekommande form av marknadsföring de senaste åren. Parallellt med detta har även branschen functional foods vuxit fram och fått fäste på den svenska marknaden, varav många företag inom denna bransch därför har haft möjlighet att använda influencer marketing som främsta marknadsföringsstrategi. LÄS MER