Sökning: "marknadsföringssynpunkt"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet marknadsföringssynpunkt.

  1. 1. På upptäcktsfärd i Sagobygden : hur det immateriella kulturarvet används i en bygd

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sofia Mevius; [2018]
    Nyckelord :immateriellt kulturarv; muntlig berättartradition; Sagobygden; platsmarknadsföring; historiebruk; översättningsmodellen; kulturarvsproduktion;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur immateriellt kulturarv används och framträder i vad som har kommit att kallas Sagobygden, vars område täcks av Ljungbys, Alvestas, och Älmhults kommuner i Kronobergs län. Kulturarv är av stor vikt för bland annat kulturell mångfald och sägs ha en betydande påverkan på regioners ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Madison & Vine

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alinne Andersson; Lina Shore; Alexander Wegdell; [2015]
    Nyckelord :Produktplacering; marknadsföring; varumärke; konsumentpåverkan; smygreklam; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Madison & Vine: Hur uppfattar konsumenter produktplacering i film? Seminariedatum: Januari 15, 2015 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Alinne Andersson, Lina Shore, Alexander Wegdell Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Produktplacering, marknadsföring, varumärke, konsumentpåverkan, smygreklam Syfte: Målet med denna uppsats är att djupare undersöka hur konsumenter uppfattar produktplacering i film. Metod: Inledningsvis har vi gjort en förundersökning, där vi visade två utvalda filmer för totalt 20 personer. LÄS MER

  3. 3. Digital produktplacering i strålkastarljuset : En jämförande studie med fokus på fenomenets egenskaper, följdeffekter och framtidstron på detsamma

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Karlsson; Jacob Walfridsson; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Marketing communication; Product placement; Digital product placement; Innovation; Scandinavia; Europe; Marknadsföring; marknadskommunikation; produktplacering; digital produktplacering; innovation; Skandinavien; Europa;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är ett ständigt föränderligt område, och den tekniska utvecklingen har medfört både problem och lösningar. Digital produktplacering, vilket möjliggör infogning av produkter och varumärken i efterbearbetningen av en film- eller tv-inspelning, kan ses som en lösning på den traditionella produktplaceringens brister. LÄS MER

  4. 4. En studie om skillnader i statliga och privata bolags hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Martina Söderkvist; Jannika Tenö; [2011]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; GRI; Statliga bolag; Privata bolag; Legitimitet; Isomorfi;

    Sammanfattning : This study examines differences between private and state-owned companies' sustainability reports for the year 2010. Three state-owned companies and three private companies in three different industries have been examined. An effort has been put to explaining if differences are related to the owner or to the industry. LÄS MER

  5. 5. Ryktesspridning eller reklampelare?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Simonsson; Karolina Ahlström; [2010]
    Nyckelord :brus; word-of-mouth varumärke; traditionell kommersiell marknadsföring; målgrupp;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan aktörerna inom klädbranschen är idag stor och kommer förmodligen växa sig ännu större de kommande åren. Alla företag måste därför sträva efter att komma förbi det enorma kommersiella bruset för att finna köpare till sina egna produkter. LÄS MER