Sökning: "marknadsföringsteknik"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsteknik.

  1. 1. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  2. 2. Allmänna och Etiska attityder mot Gamification : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityder mot gamification marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aziz Fransis; Axel Frick; [2021]
    Nyckelord :Gamification; Attityder; Etik; Motivation; Manipulation; Lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : Bakgrund: En ökning av digitalt spelande världen över har bidragit till att uppmärksamhet riktats mot kraftfulla motiverande egenskaper i spelen. I ett försök att nyttja dessa egenskaper i diverse olika discipliner genom att införa spelliknande element i icke-spelbaserade sammanhang, växte begreppet “gamification” fram under 2010-talet. LÄS MER

  3. 3. Vill du bli knuffad? Hudvårdskonsumenters attityd till digital nudging

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Klara Mahrs; [2019]
    Nyckelord :Digital nudging; Nudging; Decision making; Word-of-mouth; Marknadsföring; Hudvård;

    Sammanfattning : Nudging är idag ett omtalat ämne och pratas om i flera olika sammanhang, exempelvis i Morgonpasset i P3, på Instagram och på portalen Resumé. Tekniken nudging har funnits länge men det var först år 2008 som begreppet myntades. LÄS MER

  4. 4. Hur en stad kan använda storytelling i sin destinationsmarknadsföring : Fallstudie: Kalmar Stad

    Magister-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Emma Dennisdotter; [2008]
    Nyckelord :Storytelling; Destinationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att visa på hur en stad, genom ett företagsekonomiskt synsätt, i sin destinationsmarknadsföring kan arbeta med storytelling för image-skapande och som verktyg. För att möjliggöra detta utvecklas egen teoretisk bas om storytelling i destinationsmarknadsföring, då det saknas litteratur inom detta område. LÄS MER