Sökning: "marknadsförning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet marknadsförning.

  1. 1. Från färdiginspelat låtmaterial till mastrings-ideal, digitala distributionsavtal, ersättning från en radiokanal, pressade CD-skivor i kartongfodral och en budget med god vinstmarginal

    M1-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Wiss; Andrée Theander; [2008]
    Nyckelord :musik; CD; trycka; trycka skiva; skiva; omslag; foto; grafik; internet; exponering; cap outrun; progressiv; promotion; rock; ncb; ifpi; mastring; grammotex; ISRC; stim; mastering; iTunes; distribution; inspelning; album; logotyp; marknadsföring; försäljning; myspace; fysisk distribution; digital distribution; pressa; pressa skiva;

    Sammanfattning : Syftet med det examensarbete som genomförts har varit att kartlägga processen för att på egen hand lansera sin musik i form av ett fullängdsalbum tillgängligt att köpas både i form av digitala nedladdningar och som traditionell CD-skiva. I arbetet har vi bekantat oss med viktiga aspekter angående distributionsavtal, upphovsrätt, marknadsföring, design, foto, logotyper, texter och koder man bör känna till. LÄS MER

  2. 2. HUR FÖRETAG GÅR TILL VÄGA FÖR ATTVÄLJA KÄNDA PERSONER TILL ENREKLAMKAMPANJ

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :My Blank; Andreas Sjölund; [2005]
    Nyckelord :Celebritet; reklamkampanj; process; valkriterier; förtroende; respekt; familjaritet risker;

    Sammanfattning : I dagens företagsvärld är användningen av kända personer i marknadsföring mycket vanlig (Erdogan 1999, s 291). Tidigare studier visar att fördelarna med att använda celebriteter i samband med marknadsförning är många (Till & Shimp 1998). LÄS MER

  3. 3. Marknadsundersökning för företaget hp gällande deras nya koncept, Skylta.nu

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Malin Backlund; [2004]
    Nyckelord :marknadsundersökning; hp; marknadsförning;

    Sammanfattning : Föreliggande rapport har som syfte att uttyda om det finns ett behov hos marknaden för företaget hp;s koncept, skylta.nu, som innebär att mindre butiker själva ska kunna framställa eget skyltmaterial. LÄS MER