Sökning: "marknadsfunktion"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet marknadsfunktion.
1. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER
2. Private Equity Bakom Kulisserna : En kvalitativ studie om PE-bolags värdehöjande åtgärder inom portföljbolagens sälj- och marknadsfunktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Private Equity (PE-bolag) är en företagsform som under årtionden bevisats framgångsrik i att köpa upp, förädla och sedan sälja företag. Kortfattat samlar PE-bolagen in kapital i en fond som efter en ungefärlig 10-årsperiod ska återbetalas med avkastning till investerarna. LÄS MER
3. AUTOSARLang: Threat Modeling and Attack Simulation for Vehicle Cybersecurity
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rapid growth and development of the Information and Communications Technology attract many industries including the automotive industry. Since the last four decades, the automotive engineering has been impacted by the Information Technology. LÄS MER
4. Aktierekommendationer i en ny tid : Podcasts på den finansiella marknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/UniversitetsförvaltningenSammanfattning : Sammanfattning Magisteruppsats för Civilekonomexamen i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Växjö, 2016. Författare Alexander Palm & Adam Sjögren Handledare Christopher Von Koch & Katarina Eriksson Examinator: Sven-Olof Yrjö Collin Titel: ”Aktierekommendationer i en ny tid – podcasts på den finansiella marknaden” Bakgrund & problem: Aktierekommendationer ges traditionellt ut av diverse banker och analyshus. LÄS MER