Sökning: "marknadskanal"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet marknadskanal.

  1. 1. Hur ett certifieringsorgan kan bidra till en hållbar värdekedja : en fallstudie om Svenskt Sigills nya certifiering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Caroline Beck-Friis; Malin Holm; [2019]
    Nyckelord :värdekedja; marknadskanal; hållbar utveckling; hållbart fiske; certifieringsorgan;

    Sammanfattning : Med miljöföroreningar och överfisket i världshaven står fiskbranschen inför stora utmaningar för att ställa om till ett mer hållbart fiske. Landbaserade system för fisk- och skaldjursproduktion är en relativt ny produktionsform som uppkommit där systemen har en uppbyggnad likt ett kretslopp. LÄS MER

  2. 2. Local food markets : consumer perspectives and values

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Heléna Lindström; [2019]
    Nyckelord :decision-making; direct markets; local foods; service-dominant logic; values;

    Sammanfattning : There has been an increased interest for local food in Sweden, which has led to governmental plans to support and increase the Swedish local and small-scale production. Few studies have however been made to understand the motivations of the consumers who buy local food and what they perceive as being valued with these products and services in Sweden. LÄS MER

  3. 3. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  4. 4. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mariela Djordjevic; Bejar Khosravi; [2013]
    Nyckelord :Digital marketing; music industry; social media and digital channels; Digital marknadsföring; musikbranschen; musiktjänster; sociala medier och;

    Sammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER

  5. 5. Trådsmala och graciösa : en studie om skyltdockor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Stina Lantz; Mette Lilius; [2012]
    Nyckelord :Marketing; Visual Merchandising; Skyltdockor; Visual Merchandising; Mannequins; The customers attitude.; Marknadskommunikation; Konsumenters attityder.;

    Sammanfattning : Skyltdockor är ett exponeringsverktyg som har en lång historia inom klädsömnadsindustrin, en historia som genom decennierna förändrats och utvecklats för att attrahera konsumenterna på marknaden. Utseendet och skönhetsidealen som symboliseras har diskuterats och väcker idag, år 2012, stora debatter som är högaktuella. LÄS MER