Sökning: "marknadskommunikation B2B"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation B2B.

  1. 1. Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B : An Explanatory Case Study from a Multinational Automation Company

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonathan Segerström; Elina Tidström; [2022]
    Nyckelord :Business-to-business; Business marketing; Marketing communication; Digital media;

    Sammanfattning : Title: Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B  Date: 2022-06-03 Level: One-Year Master’s Thesis 15, ECTS Institution: Karlstad Business School Authors: Jonathan Segerström & Elina Tidström Tutor: Bo Rundh Keywords: Business-to-business (B2B), Business marketing, Marketing communication, Digital media. Research question: How does a company within the automation industry work with their marketing communication? Purpose: The purpose of this study is to explain the transformation of marketing communication in a company within the automation industry. LÄS MER

  2. 2. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation mot offentlig sektor – en fallstudie av Care ofSweden AB.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Ohlson; Sandro Dzananovic; [2016]
    Nyckelord :Public procurement; marketing communication; marketing B2B; public sector.; Marknadskommunikation; Offentlig upphandling; Offentlig sektor; marknadsföring B2B.;

    Sammanfattning : Marknadskommunikation har blivit en alltmer viktig och central del inom ett företag. Detta pågrund av att företag erbjuds mer och mer kanaler och tillvägagångssätt att kommunicera motsin marknad. Genom att ingående teoretiskt ramverk visar på många svagheter imarknadskommunikation mot den offentliga sektorn. LÄS MER

  4. 4. The Power of B2B Brands : A case study of how B2B companies in the forest industry can communicate sustainability through their Brand

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Bålfors; Johan Ståhlspets; [2016]
    Nyckelord :marketing; brand management; sustainability; marketing communication; marknadsföring; varumärke; hållbarhet; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Today’s B2B companies operate in a global business world that is characterised by product homogenisation and intense competition. Finding sources for differentiation and consequently competitive advantage is a concern that no company with a long-term horizon can ignore. LÄS MER

  5. 5. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER