Sökning: "marknadskommunikation fallstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation fallstudie.

  1. 1. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Aronsson; Johanna Björk; Johanna Olsson; [2022]
    Nyckelord :Identitetsprisman; Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund  Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication  Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer?   Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER

  2. 2. Skadliga stereotyper eller jämställdhet? : En kvalitativ studie om stereotyper i myndigheters kampanjfilmer.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sofie Kivistö; Mezher Mercedes; [2022]
    Nyckelord :Public Sector Communication; stereotyper; könsstereotyper; etnicitet; myndigheter;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter har en skyldighet att sprida information, vilket bland annat görs genom kampanjfilmer. Bilder påverkar mottagarens känslor och inställning, inom marknadskommunikation förekommer stereotyper både för olika kön och etniciteter. LÄS MER

  3. 3. Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B : An Explanatory Case Study from a Multinational Automation Company

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonathan Segerström; Elina Tidström; [2022]
    Nyckelord :Business-to-business; Business marketing; Marketing communication; Digital media;

    Sammanfattning : Title: Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B  Date: 2022-06-03 Level: One-Year Master’s Thesis 15, ECTS Institution: Karlstad Business School Authors: Jonathan Segerström & Elina Tidström Tutor: Bo Rundh Keywords: Business-to-business (B2B), Business marketing, Marketing communication, Digital media. Research question: How does a company within the automation industry work with their marketing communication? Purpose: The purpose of this study is to explain the transformation of marketing communication in a company within the automation industry. LÄS MER

  4. 4. Interaktivitet - vägen till framgång : En fallstudie av marknadskommunikativa strategier förvarumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Petra Fuhrberg; Ellen Almerén Lindström; [2022]
    Nyckelord :marknadskommunikation; influencer marketing; varumärkesbyggande; budskapsstrategier;

    Sammanfattning : Studien är en fallstudie av Matilda Djerf och Djerf Avenue´s marknadskommunikativa strategier på Instagram. Syftet med studien är att undersöka vilka kommunikativa strategier Matilda och Djerf Avenue använder sig av för att bygga upp Djerf Avenue’s varumärke på Instagram. LÄS MER

  5. 5. LET’S BE FRIENDS - En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Bergman Asp; Anna Mases; [2021-03-04]
    Nyckelord :Autenticitet; Entification; Instagram; Kommunikation; Marknadsföring; Personlig marknadskommunikation; PR-strategi; Relationsskapande Sociala medier; Tolkning; Företag; Vänskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Estrids personliga och relationsskapande kommunikation på Instagram uppfattas av unga kvinnor. Teori: Studien använder sig av ett teoretiskt ramverk som består av teorier om tolkning, relatering, värderingar och social identifikation. LÄS MER