Sökning: "marknadskommunikation och samarbeten"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation och samarbeten.
1. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER
2. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER
3. Influencer Marketing : Relationen mellan företag och Influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag är sociala medier en stor del i dagens samhälle och det kan ses mer eller mindre som en självklarhet är ständigt vara uppkopplad. Dessa sociala plattformar har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring, nämligen Influencer Marketing. LÄS MER
4. Organisationer och influencers : Organisationers arbete för att skapa engagemang hos unga tjejer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering: Från 1970-talet började andelen kvinnliga sökande till Sveriges ingenjörsutbildningar att öka, men sedan 2000-talet har ökningen avstannat. Andelen kvinnliga studenter som sökte sig till ingenjörsutbildningar våren 2016 var endast 31 procent. LÄS MER
5. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER