Sökning: "marknadskommunikation verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation verktyg.

  1. 1. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :mathilda blomqvist; Jennifer Rygaard; [2023]
    Nyckelord :Livsstil; minimalism; slow fashion; klädstil; konsumtion; varumärke;

    Sammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER

  2. 2. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Christos Antonopoulos; Nartan Abzakh; Alexander Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; IMC; taktisk koordinering; strategisk koordinering; utvärdering; utveckling; prioritering;

    Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER

  3. 3. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Widjestam; Amanda Skoglund; Rebecka Enevoldson; [2022]
    Nyckelord :symbols for sex; sexualization of women; marketing communication; digital marketing communication; fast fashion; marketing culture; sexual messages; Symboler för sex; sexualisering av kvinnan; marknadskommunikation; digital marknadskommunikation; fast fashion; marknadsföringskultur; sexuella budskap;

    Sammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER

  4. 4. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Damir Isak; Lucas Bernhardsson; [2022]
    Nyckelord :marketing communication; visual rhetoric; formula 1; Red Bull; Ferrari; marknadskommunikation; visuell retorik; formel 1; Red Bull; Ferrari;

    Sammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER

  5. 5. Marknadskommunikation på digitala plattformar : En kvalitativ studie om organisationers tillämpning av artificiell intelligens relaterat till beslutsfattande och datainsamling - i relation till etik och individens integritet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Korpela; Nermin Gibbo; Micheline Touma; [2022]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens; Cookies; Beslutsfattande; Etik och Integritet;

    Sammanfattning : Datum:                          2022-06-01    Nivå:                               Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Akademi:                      Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare:                   Nermin Gibbo        Emma Korpela         Micheline Touma                                                     99/01/19                  99/03/15                     00/06/25  Titel:                                 Marknadskommunikation på digitala plattformar  Handledare:                 Rana Mostaghel  Nyckelord:                   Artificiell Intelligens, Cookies, Beslutsfattande, Etik och Integritet  Forskningsfrågor:   1. Hur används AI–verktyg för att hjälpa organisationer i sitt                                                   beslutsfattande om marknadskommunikation baserat på konsumentens                                            preferenser?                                          2. LÄS MER