Sökning: "marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 471 uppsatser innehållade ordet marknadskommunikation.

  1. 1. ”Är du inte uttalat mot så är du för” : en introduktion till positionering som retoriskt begrepp

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Sofie Antfolk; [2019]
    Nyckelord :Burke; Positionering; Dramatism; Pentaden;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en introduktion till positionering som retoriskt begrepp.  Jag tycker mig se en splittring i samhället och att en del av det övergripande problemet är att människor inte kan mötas i en diskussion utan, likt ett politiskt maktspel, tar avstånd ifrån oliktänkande. LÄS MER

  2. 2. Emojis - en del av den moderna marknadskommunikationen: En studie om hur konsumenter uppfattar emojis från företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robin Larsen; Fatiha Rashid; Daniel Schnell; [2019]
    Nyckelord :Emoji; marknadskommunikation; semiotik; kontext; sociala medier; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Kvarstår könsstereotyper i reklam på sociala plattformar?-En kvalitativ studie om hur Nelly.com skapar sitt budskap med hjälp av influencers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Fristedt Ölander; Elena el Tayar; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; marknadskommunikation; Influencer Marketing; normer; genus; könsstereotyper.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Companies today choose to abandon traditional marketing methods in favor of new and modern marketing methods. One such method is Influencer Marketing which uses a method called word-of-mouth in which information is spread from person to person. LÄS MER

  4. 4. Bidrar plastpåsar till negativ varumärkesimage? : En studie om konsumentuppfattning och miljövänliga attribut i grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Nilsson Ringi; Robyn Coffey; [2019]
    Nyckelord :Miljövänliga attribut; uppfattning; grön marknadsföring; värderingar; förväntningar; behov; marknadskommunikation; digitalisering; grön konsument; value-action- gap; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Teoretiskt bidrag: Studien ger en samtida bild av hur konsumenten påverkas av miljövänliga attribut hos produkter i hens uppfattning av varumärken. Problemformulering: Hur påverkar försäljning av plastpåsar konsumentens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att förklara relationen mellan konsumentens värderingar, konsumtion och benägenhet att välja miljövänliga attribut. LÄS MER

  5. 5. Influencerns roll i konsumentens köpprocess : relation och trovärdighet är avgörande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Lammers; Selma Sakic; Emine Suwhanli; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Buying behavior; Consumer; Discount code; Relations; Credibility; Impact; Influencers; Influencer marketing; Social media; Köpbeteende; Konsument; Rabattkoder; Relation; Trovärdighet; Påverkan;

    Sammanfattning : Vilken påverkan sociala medier har på konsumenter finns idag etablerat, men vilken påverkan influencers specifikt har på konsumentens köpprocess är ett outforskat område. Därmed är syftet med studien att undersöka vilken påverkan influencers har på konsumenters köpprocess. LÄS MER