Sökning: "marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 481 uppsatser innehållade ordet marknadskommunikation.

  1. 1. Språkets betydelse vid  marknadskommunikation från  Startups  

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Claesson; Axel Svensson; [2020-02-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. "Plötsligt händer det" : En kritisk retorikanalys av spelreklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Sandberg; Rebecka Sundholm; [2020]
    Nyckelord :Gambling Advertisement; Critical Rhetoric Analysis; Semiotics; Visual Rhetoric; Gambling Act 2018:1138 ; Problem Gambling; Marketing Communications; Spelreklam; Kritisk retorikanalys; Semiotik; Visuell retorik; Spellagen 2018:1138 ; Spelmissbruk; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur spellagen (2018:1138) påverkat hur svenska spelbolag konstruerar sin marknadskommunikation. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på kritisk retorikanalys, visuell retorik och semiotik granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen för att identifiera om, och i så fall hur, reklamfilmerna är förändrade utifrån direktiven i lagen. LÄS MER

  3. 3. Är H&M lika med Hållbart Mode? : En kritisk diskursanalys av H&M:s gröna marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Ahlin; Alma Bjärsholm; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. “Det lilla man kan göra som gör stor skillnad för andra människor, det är alltid värt det”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier; Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefine Gustafsson; Jennelie Joelsson; [2020]
    Nyckelord :Retorik; Postkolonialism; Kommunikation; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Det lilla man kan göra som gör stor skillnad för andra människor, det är alltid värt det” är en kvalitativ textanalys som undersöker Rädda Barnens kommunikativa arbete på den digitala plattformen Instagram. Denna uppsats fokuserar på de retoriska principerna ethos, logos och pathos. LÄS MER

  5. 5. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Ted Johansson; [2020]
    Nyckelord :CSR; advertising; market communication; Svenska Spel; gambling addiction; CSR; reklam; marknadskommunikation; Svenska Spel; spelmissbruk;

    Sammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER