Sökning: "marknadskommunikationsmix"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet marknadskommunikationsmix.
1. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER
2. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
3. Upplagt för konflikt : Hur snusbranschen marknadskommunicerar på en hårt reglerad marknad
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats har varit att ta reda på hur företag inom snusbranschen planerar sin kommunikation och lyckas nå ut till sina konsumenter trots de hårda marknadsföringsregleringarna som finns. Även vilka andra intressenter snusföretagen kommunicerar med och vad syftet med den kommunikationen är av intresse. LÄS MER
4. Sociala medier och integrerad marknadskommunikation : En fallstudie av Facebook-kampanjen Sambotestet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The evolution of the media landscape and the introduction of social media have increased the number of communication channels tremendously during the last decade. These new channels have also made an impact on the information control, which has shifted focus from organisations to consumers. LÄS MER
5. Resurseffektiv marknadskommunikation av ekologiska livsmedel : Utifrån av konsumenter föredragen marknadskommunikation samt denna kommunikations kostnadsattribut
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Denna uppsats är en kvantitativ studie som genom en enkätundersökning har för avsikt att mäta konsumenters preferenser om ekologiska livsmedels marknadskommunikation. Utifrån dessa preferenser ges förslag på komponenter till en marknadskommunikationsmix som tar hänsyn till resurseffektivitet i marknadsföring av småskaliga producenter av ekologiska livsmedel. LÄS MER