Sökning: "marknadsmixen 4p"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsmixen 4p.

  1. 1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER

  2. 2. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2021]
    Nyckelord :Regression; Wine; Vinmonopolet; Marketing mix; 4P; Price triangle; Statistics; Applied mathematics; Regression; Vin; Vinmonopolet; Marknadsmixen; 4P; Pristriangel; Statistik; Tillämpad matematik;

    Sammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER

  3. 3. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Blom; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedel; marknadsföringsmix; fokusgruppsintervju; Polarbröd;

    Sammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER

  4. 4. Ryktesspridning eller reklampelare?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Simonsson; Karolina Ahlström; [2010]
    Nyckelord :brus; word-of-mouth varumärke; traditionell kommersiell marknadsföring; målgrupp;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan aktörerna inom klädbranschen är idag stor och kommer förmodligen växa sig ännu större de kommande åren. Alla företag måste därför sträva efter att komma förbi det enorma kommersiella bruset för att finna köpare till sina egna produkter. LÄS MER

  5. 5. Entreprenöriell marknadsföring i entreprenöriella företag : Hur marknadsför och etablerar sig entreprenöriella företag på nya marknader?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Carl Billkärr; Joakim Lublin; [2010]
    Nyckelord :Innovation Business; Entrepreneurship; Entrepreneurial Marketing; Traditional Marketing; Innovationsföretag; Entreprenörskap; Entreprenöriell marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Marketing is a broad subject with many different areas. Part of the marketing that has been of great importance is the 4P:s also known as the marketing mix. Marketing mix is included in one of the traditional marketing approaches. In recent years there have been some changes and have begun looking at new ways of looking at marketing. LÄS MER