Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Logiker som påverkar samarbetsprocesser mellan offentliga organisationer : En studie av samarbete mellan Migrationsverket, lärosäten och andra offentliga aktörer

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sharon Mill; [2023]
    Nyckelord :institutionella logiker; offentlig organisation; hybridorganisation; gränser; samverkan;

    Sammanfattning : Public organizations can collaborate, cooperate or coordinate efforts to reach politically set goals. For the Migration Agency and higher education institutions such as universities, cooperation is required to manage the process when an international student from a third country has chosen to study in Sweden at a Swedish university. LÄS MER

  2. 2. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ester Marklund; Miranda Widdgård; [2022]
    Nyckelord :Norrland; digital news headlines; Internal orientalism; Media logic; framing analysis; Norrland; Digitala nyhetsrubriker; Internal orientalism; Medielogik; Getaltningsanalys.;

    Sammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER

  3. 3. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Forssén; Helia Hole; [2022]
    Nyckelord :Marketing department; marketing function; marketing orientation; internal communication; marketing department och digitalization; marketing department och future.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER

  4. 4. Praktiska ochorganisatoriskaframgångsfaktorer iinnovationsprocesser : En fallstudie vid ett globaltföretag inom processindustrin

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Wennermark; [2022]
    Nyckelord :Innovation process; Success factors; Innovation situations; Product development.; Innovationsprocess; Framgångsfaktorer; Innovationssituationer; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Innovation är en viktig del i alla företag då det är ett sätt att differentiera sig, utveckla sig och anpassa sig till de nya omständigheter som ständigt råder. Samtidigt är en innovationsprocess väldigt kostsam och riskfylld vilket gör att det är av stor vikt för företag att minimera risken samt optimera processen. LÄS MER

  5. 5. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alex Kambourian; Fredrik Stridlund; [2020]
    Nyckelord :Market orientation; intelligence generation; intelligence dissemination; responsiveness; financial profitability; non-financial profitability; service companies; wellness industry; Marknadsorientering; informationsinsamling; informationsspridning; respons på information; finansiell lönsamhet; icke-finansiell lönsamhet; tjänsteföretag; friskvårdsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER