Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Logiker som påverkar samarbetsprocesser mellan offentliga organisationer : En studie av samarbete mellan Migrationsverket, lärosäten och andra offentliga aktörer
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Public organizations can collaborate, cooperate or coordinate efforts to reach politically set goals. For the Migration Agency and higher education institutions such as universities, cooperation is required to manage the process when an international student from a third country has chosen to study in Sweden at a Swedish university. LÄS MER
2. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER
3. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER
4. Praktiska ochorganisatoriskaframgångsfaktorer iinnovationsprocesser : En fallstudie vid ett globaltföretag inom processindustrin
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Innovation är en viktig del i alla företag då det är ett sätt att differentiera sig, utveckla sig och anpassa sig till de nya omständigheter som ständigt råder. Samtidigt är en innovationsprocess väldigt kostsam och riskfylld vilket gör att det är av stor vikt för företag att minimera risken samt optimera processen. LÄS MER
5. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER