Sökning: "marknadsorientering"

Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade ordet marknadsorientering.

  1. 16. #Kommun : En kvalitativ intervjustudie kring förhållandet mellan östgötska kommuner och dess medborgare på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joel Käll-Karlsson; [2015]
    Nyckelord :sociala medier; sociala nätverk; Web 2.0; kommun; medborgare; dialog; deliberativ demokrati; marknadsorientering; livspolitik; kontroll;

    Sammanfattning : Medborgarnas intresse för att utöva samhälleligt inflytande genom traditionella organisationsformer och institutioner, såsom politiska partier, samråd och ideella föreningar har på ett par decennier minskat kraftigt. Istället tar sig engagemanget nya uttryck. LÄS MER

  2. 17. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Nilsson; Martina Fransson; [2015]
    Nyckelord :myndighet; New Public Management; varumärkesorientering; marknadsorientering; universitet; synlighet online; sökmotoroptimering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER

  3. 18. Marknadsorienteringens inverkan på vakansgrad : En studie av privata hyresverksamma fastighetsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rusul Mahdi; Daniella Näslund; [2015]
    Nyckelord :Marknadsorientering; kundorientering; privata fastighetsföretag; vakans;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsorienteringens inverkan på vakansgrad Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Rusul Mahdi och Daniella Näslund Handledare: Agneta Sundström Datum: 2015 – maj   Syfte: Syftet är att öka förståelse för hur privata fastighetsföretag arbetar med marknadsorientering med avseende på informationshantering i relation till kunder och hur det arbetet inverkar på företagens vakansgrad. Metod: Studien syftar till att öka förståelse och utgår därmed från en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 19. Att införa New Public Management i en socialförvaltning

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sandra Behdjou; Lovisa Måsbäck; [2015]
    Nyckelord :NPM; socialförvaltningen; diskurs; kritisk diskursanalys; brukare; Social Sciences;

    Sammanfattning : New Public Management kan ses som ett sätt att styra offentlig verksamhet utifrån en marknadsorientering som syftar till ökad effektivitet, produktivitet och kostnadseffektivitet. I uppsatsen undersöks huruvida det finns en NPM-diskurs inom Lunds socialförvaltning. LÄS MER

  5. 20. Den förändrade revisionsbranschen : en studie om hur en ökad kommerisialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Karoline Karlsson; Emmy Vinberg; [2014]
    Nyckelord :Audit industry; Audit firms; Auditor; Commercialization; Well-being; Revisionsbranschen; Revisionsbyrå; Revisorer; Kommersialisering; Well-being;

    Sammanfattning : En studie om hur en ökad kommersialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being. Begreppet kommersialisering representeras av de tre aspekterna marknadsorientering, kundorientering och affärsorientering medan well-being aspekten representeras av lycka, arbetstillfredsställelse och arbetsmiljö. LÄS MER