Sökning: "marknadsorientering"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade ordet marknadsorientering.
21. Vårdvalets betydelse för det hälsofrämjande arbetet : Distriktssköterskans perspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för VårdvetenskapSammanfattning : Vårdvalet infördes i primärvården år 2010 och syftar till att stärka patientens ställning samt stimulera till kostnadseffektivitet. Primärvårdens verksamheter ska styras utifrån kvalitet men styrs även av ekonomisk ersättning. Valfrihet i vården kräver att den som söker vård har förmåga att bevaka sina intressen. LÄS MER
22. Det offentliga rollspelet : En textanalys av tre kommuners offentliga kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : .... LÄS MER
23. Hur marknadsorienterar sig kommersiella fastighetsföretag?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsorienterar sig kommersiella fastighetsföretag? Ämne/Kurs: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Freij och Sara Olsson Handledare: Agneta Sundström Inledning: Fastighetsföretag som arbetar med att hyra ut kontorslokaler möter ofta problem med vakanser. Detta innebär att hantera tomma och outhyrda lokaler. LÄS MER
24. Vad påverkar hållbarhet i svenska företag? : En studie om sambanden mellan marknadsorientering, entreprenöriell orientering och genuint hållbarhetsarbete.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet är utan tvekan en av vår tids viktigaste frågor, och ansvaret för en hållbar utveckling vilar på en rad samhällsaktörer. Företagen spelar en viktig roll för att takten på omställningen till ett mer hållbart samhälle ska öka. LÄS MER
25. Apple Inc. : En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. LÄS MER