Sökning: "marknadsplan ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsplan ekonomi.

  1. 1. Enhancing Brand Equity for B2B SME through Social Media : An exploratory descriptive research

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Martinelle; [2017]
    Nyckelord :Social media; Brand equity; customer-based brand equity; Small and medium-sized enterprises SME ;

    Sammanfattning : Through our smartphones, the access to information is higher than ever before. Social media has revolutionized the communication landscape in how we share information and communicate to each other. LÄS MER

  2. 2. Små ridskolorssyn på marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Anna Lauritsen; [2010]
    Nyckelord :lönsamhet; ridskoleverksamhet; ekonomi;

    Sammanfattning : Den svenska ridskolan är världsunik då det inte finns liknande omfattning av ridskolor i andra länder. Den svenska ridskolan är också unik genom sitt anpassade utbud av ridundervisning till barn, ungdomar och vuxna oavsett social bakgrund. Ridskoleridning är idag en folksport och har därigenom en stor social betydelse för dagens samhälle. LÄS MER

  3. 3. Underlag för marknadsplan för VSK bandy

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Mikael Berglund; [2010]
    Nyckelord :Marknadsplan; MIO modellen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att göra en marknadsplan för VSK bandy. Denna marknadsplan ligger till grund för att locka mer publik till arenan vid matchdagar.   Metod: Kvalitativ och kvantitativ metod har används i uppsatsen, både en intervju och en enkätundersökning. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Helgen; Erica Severin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER

  5. 5. Bruksanvisning eller Screw it do it : Elitkortet när dröm ska bli verklighet

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Sophia Burman; Joa Elfsberg; [2010]
    Nyckelord :entrepreneurship; start your own business; business plan; business platform; entreprenörskap; starta eget; affärsplan; affärsplattform;

    Sammanfattning : Tjejer/damer har i regel sämre ekonomiska förutsättningar i jämförelse med killar/herrar när det gäller idrott, något vi själva har upplevt då vi har varit aktiva på hög nivå en längre tid. Angelica Lorsell berättade för oss om en företagsidé, som skulle kunna gynna elitidrottande tjejer. LÄS MER