Sökning: "marknadsplan service"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsplan service.
1. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER
2. Den ”Hälsosamma” Marknadsföringen : En verktygslåda för gymbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Idag finns det mer eller mindre en oro för människors folkhälsa. En del i problematiken är att fetma har ökat markant den senaste tiden. Det är en anledning till att intresset har ökat för långsiktiga lösningar som leder till en hälsosam livsstil och blivit en hälsotrend. LÄS MER
3. Fokus på den...kunden, vilken kund? : En studie om Redovisningshusets kundrelationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Marknadens spelregler förändras ständigt. Förslaget om slopad revisionsplikt kommer att innebära stora förändringar för redovisningsbranschen, framför allt när det kommer till vem som vinner slaget om kunderna. I rollen som redovisningskonsult ingår inte enbart bokslut, deklarationer och siffror. LÄS MER
4. Barfotamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle. LÄS MER
5. Underlag till marknadsplan för Fico Store
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla ett underlag till en marknadsplan för klädbutiken Fico Store som ska ligga till grund för ett försök att öka konsumtionsnivån hos de befintliga kunderna, som infattas av både stamkunder och sällankunder. Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. LÄS MER