Sökning: "marknadsstrategi analys"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsstrategi analys.
1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER
2. Dags att ändra skönhetsidealen : Dove Reverse selfie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Feminism som marknadsvara - en semiotisk analys av Doves Reverse selfie kampanj. Varje dag utsätts vi för reklam med olika kommersiella budskap. Det är därför det är viktigt för företag att marknadsföra sig med något speciellt för att sticka ut. Flera företag har börjat ta del av samhällsdiskurser som marknadsstrategi. LÄS MER
3. A Pricing Model for AIaaS : An analysis of a new AI personalization product within the edtech space
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : As pricing is vital for an organization’s marketing strategy, it is a significant area to consider for companies offering new products where Artificial Intelligence as a service (AIaaS) is provided. The purpose of this study was to investigate possible pricing models for an AIaaS product. The study was delimited to the edtech industry. LÄS MER
4. Välkommen till klubben : En kvalitativ studie om Försvarsmaktens marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Statlig marknadsföring är något som blir allt vanligare i samhället. I Sverige är detta något som bland annat kan ses hos Försvarsmakten, vilka sedan avskaffandet av värnplikten år 2010 lagt hundratals miljoner på direkt marknadsföring genom bland annat reklam och sponsring. LÄS MER
5. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17 Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER