Sökning: "marknadsstrategier fallstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadsstrategier fallstudie.

  1. 1. Flaggskeppsbyggnader som instrument i platsmarknadsföring : En fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Petra Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Flaggskeppsbyggnad; platsmarknadsföring; marknadsstrategi; Skellefteå; Sara kulturhus;

    Sammanfattning : Flaggskeppsbyggnader är både en del av städers marknadsstrategier och en plats där stadens varumärke manifesteras i de praktiker byggnaden bjuder in till. Denna uppsats undersöker hur flaggskeppsbyggnader används som ett instrument i platsmarknadsföring genom en fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå. LÄS MER

  2. 2. Förlags- och skolperspektiv på läromedel i samhällskunskap : - Fallstudie i Stockholms län

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Christopher Edmark; [2020]
    Nyckelord :Läromedelsanalys; ramfaktorer; samhällskunskap; didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka läromedel i samhällskunskap som köps in och sedan används av lärare på gymnasieskolor i Stockholms län. Intresset riktas mot varför vissa läromedel väljs och vilka ramarna för valprocessen kan vara. LÄS MER

  3. 3. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Ted Johansson; [2020]
    Nyckelord :CSR; advertising; market communication; Svenska Spel; gambling addiction; CSR; reklam; marknadskommunikation; Svenska Spel; spelmissbruk;

    Sammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER

  4. 4. Effects of adopting Lean Management within collaborating farms : a qualitative study of Lean Lantbruk in a Swedish context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carl Johnsson; Ellen Weidman; [2016]
    Nyckelord :agriculture; business administration; horizontal supply chain collaboration; Lean Management; machinery sharing arrangements;

    Sammanfattning : Higher competition and lower profitability has forced Swedish farm enterprises to adapt new market strategies. A machinery sharing collaboration between farms may increase competitiveness, reduce costs and increase shared knowledge. LÄS MER

  5. 5. Corporate customer loyalty within the banking sector: The case of SEB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sofia Björk; [2015]
    Nyckelord :Marketing strategy; Customer loyalty; Digitalization; Decision-making; Service Quality; Marknadsstrategier; Kundlojalitet; Digitalisering; Beslutstagande; Servicekvalitet;

    Sammanfattning : Abstract Background: The financial sector is under constant development and the massive digitalization has changed the banking sector. The banking industry is nowadays characterized by self-service solutions and customers can solve their problems from everywhere and at any moment. LÄS MER