Sökning: "marknadsundersökning köpvanor"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsundersökning köpvanor.

  1. 1. Finns det efterfrågan av re-designade yogakläderoch accessoarer på den svenska marknaden?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARYNA KOGAN; IDA ESBJÖRNSSON; [2014]
    Nyckelord :Re-design; marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om det finns behov av re-designade kläder och accessoarer för yogautövare i Göteborg. Den uppsamlade informationen användes för att bedöma möjligheten till att starta ett företag vars verksamhet bygger på försäljning av yogakläder- och accessoarer genom re-design av secondhandvaror. LÄS MER

  2. 2. Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Fabian Hamnqvist; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :college bookstores; online textbook retailers; purchasing behaviour; marketing activities; marketing strategy; Bokakademin; köpbeteende; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden – En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future – A study of students’ purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin) Authors: Fabian Hamnqvist and Emma Svensson Bachelor’s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran Noghabai Abstract This paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. LÄS MER

  3. 3. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Piotr Stepinski; Karl Junggren; [2007]
    Nyckelord :hälsokost; relansering; positionering; köpvanor; informationssökning;

    Sammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER