Sökning: "marknadsundersökning om studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsundersökning om studenter.

  1. 1. Heat n' Eat : Utvecklingen av en användbar e-butik med fokus på navigerbarhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rikard Andersson; Johan Emberg; Sofie Hazell; Hjalmar Laestander; Gustaf Norberg; Maximilian Elmfeldt Rönnmark; Bruno Buciuto Sundelin; Erik Törngren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Students today lack both time and money. At the same time e-commerce is increasing, and especially food sales over the internet. This report aims to explore the possibilities of a service that offers students a simple alternative for high quality food within their budget in the form of a web application. LÄS MER

  2. 2. En studie om utvecklingen av webbapplikationen AnteckningsBlocket

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anton Ernstig; Hazir Magron; Anna Olajos; Rebecca Persson; Douglas Thorell; Victor William-Olsson; Gabrielle Ågren; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver projektprocessen och resultatet av utvecklingsarbetet med webbapplikationen AnteckningsBlocket. AnteckningsBlocket är en e-butik och en plattform där studenter kan köpa, sälja och dela med sig av studiehjälpmedel som de själva har skrivit. LÄS MER

  3. 3. Företagande inom trädgårdsdesign : viktiga komponenter för att lyckas

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Daniel Lindsö; Sofia Hallin; [2014]
    Nyckelord :komponenter; företag; företagande; affärsplan; trädgårdsdesign; tjänster; intervjuer;

    Sammanfattning : Utbildningen Trädgårdsingenjör med designinriktning innefattar kurser som företagsekonomi och marknadsföring vilket kan uppmuntra studenter till att starta eget företag. Att bli egenföretagare kanske är rätt väg att gå men vi frågar oss om utbildningen ger tillräckligt med kompetens för att våga ta det steget. LÄS MER

  4. 4. En ”marknadsundersökning” genom att iterera fram till ett värdeskapande koncept

    Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :Patric Ögren; Kristoffer Högberg; [2013]
    Nyckelord :Qualitative Market research; Market research; Iterative process; Lean Startup; Project management for startups; Innovation games; Customer-centric innovation; Booking system; Marketplace; Revenue management.; Kvalitativ marknadsundersökning; Marknadsundersökning; Iterativ process; Lean startup; Projektledning för startups; Innovation games; Kundorienterad innovation; Bokningssystem; Marknadsplats; Revenue management.;

    Sammanfattning : Ett affärskoncept har tagits fram och resulterat i en marknadsplats. Marknadsplatsen är en webbsida och mobil applikation vars syfte är att skapa värde av resursers bokningsbara tider som idag har generellt låg beläggning hos aktivitetsanläggningar inom sport, kultur och nöje. LÄS MER

  5. 5. Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Fabian Hamnqvist; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :college bookstores; online textbook retailers; purchasing behaviour; marketing activities; marketing strategy; Bokakademin; köpbeteende; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden – En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future – A study of students’ purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin) Authors: Fabian Hamnqvist and Emma Svensson Bachelor’s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran Noghabai Abstract This paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. LÄS MER