Sökning: "marknadsundersökning student"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden marknadsundersökning student.
1. Design av en Ruggad Kamera-Styrenhet
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : I detta projekt utvecklades ett formspråk för militära sensorprodukter. Med särskild vikt på att företagets olika produkter skulle få ett gemensamt vi- suellt uttryck. Detta formspråk tillämpades sedan på styrenheten till en kamera, vilken används utomhus i tuffa förhållanden. LÄS MER
2. Marknadsundersökning av flexibilitet i sydsvenska elnät
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Att utforma en digital marknadsplats med fokus på användarbarhet och navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : A market survey conducted at Linköping University showed that there is a great need for an online marketplace for used course literature. A majority of the survey participants found it difficult to find a counterparty when purchasing or selling used course literature and found the process complicated and time consuming. LÄS MER
4. Låt oss fästa
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : För att fånga den perfekta bilden krävs rätt ljus och timing, men det finns även mycket annat som kan hjälpa dig när du fotograferar. Fotografering är en prylhobby och även hobbyfotografer har en tendens att samla på sig diverse gadgets. Jonas Lundin var en av dessa hobbyfotografer som kände att han saknade en produkt på marknaden. LÄS MER
5. Implementation av ett digitalt biljettsystem anpassat för universitetsstudenter : med hänsyn till tillit och pålitlighet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Databas och informationsteknikSammanfattning : Det nuvarande biljettsystemet för studentevenemang på Linköpings universitet genomförs nästan uteslutande genom fysiska biljettsläpp. Enligt en marknadsundersökning genomförd vid Linköpings universitet var 97% av biljettköparna och 96% av arrangörerna positivt inställda till att övergå till ett digitalt biljettsystem. LÄS MER