Sökning: "marknadsundersökningar teori"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsundersökningar teori.

  1. 1. Identifiering av parametrar som påverkar den affärsmässiga potentialen hos en uppfinning : Praktiska förslag för användning i en innovationsprocess

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Olof Jarkman; Rasmus Kling; [2016]
    Nyckelord :Innovation; Innovations; Invention; Inventions; Business potential; Innovation; Innovationer; Uppfinning; Uppfinningar; Insteg; Affärsmässig potential;

    Sammanfattning : Världen är i konstant förändring och drivs framåt genom utveckling av nya och uppdaterade produkter. Utan denna utveckling skulle samhällsutvecklingen troligtvis stanna av. LÄS MER

  2. 2. Market Susceptibility Toward Disruptive Business Model Innovation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Oliver Dover; Erik Nord; [2015]
    Nyckelord :Disruption; business model; market susceptibility; telecom; Skype; Wifog; Disruption; affärsmodell; marknadskänslighet; telekom; Skype; Wifog.;

    Sammanfattning : This paper discusses the conditional factors indicating market susceptibility toward disruptive innovation. There is a need to separate the different forms of disruptive innovation into segments targeting; technology, product or business model disruption. LÄS MER

  3. 3. Så blir du trendig och attraktiv!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Gustavsson; [2011]
    Nyckelord :ideal; status; identitet; värderingar; konsumenter; konsumtion; konsumtionssamhället; livsstil; genus; postmodernism; modetidningar; Social Sciences;

    Sammanfattning : I många år har massmediala fenomen såsom modetidningar haft oerhörd läsarpopularitet. Särkilt i kretsar om yngre kvinnor ser man ideligen att just modetidningar är väldigt eftertraktade. LÄS MER

  4. 4. vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Magnusson; Therese högberg; Astrid Lindholm; [2008]
    Nyckelord :Förväntningar; intern marknadsföring; Word-of-mouth; personliga behov; Tidigare erfarenheter; rederi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225 Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda Magnusson Handledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens Högskola Nyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of- Mouth, tidigare erfarenheter, rederi Titel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? – En studie om förväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen. Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivande sjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna i Sverige har på sina framtida arbetsgivare. LÄS MER

  5. 5. CSR- spelar det någon roll för kunden?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Strinnholm; Sofia Attersand; [2007]
    Nyckelord :CSR; affärsansvar;

    Sammanfattning : Sammanfattning Inledning och syfte: Allt fler företag väljer idag att förmedla sitt sociala ansvarstagande till sina kunder eftersom kunder utger sig för att vara intresserade av denna information. Problematiken med de undersökningar som tyder på att CSR spelar en viktig roll för kunderna svarar på hur kunderna vill framstå istället för hur dom faktiskt agerar. LÄS MER