Sökning: "marknadsundersökningar teori"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsundersökningar teori.
1. Identifiering av parametrar som påverkar den affärsmässiga potentialen hos en uppfinning : Praktiska förslag för användning i en innovationsprocess
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : Världen är i konstant förändring och drivs framåt genom utveckling av nya och uppdaterade produkter. Utan denna utveckling skulle samhällsutvecklingen troligtvis stanna av. LÄS MER
2. Market Susceptibility Toward Disruptive Business Model Innovation
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : This paper discusses the conditional factors indicating market susceptibility toward disruptive innovation. There is a need to separate the different forms of disruptive innovation into segments targeting; technology, product or business model disruption. LÄS MER
3. Så blir du trendig och attraktiv!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I många år har massmediala fenomen såsom modetidningar haft oerhörd läsarpopularitet. Särkilt i kretsar om yngre kvinnor ser man ideligen att just modetidningar är väldigt eftertraktade. LÄS MER
4. vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225 Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda Magnusson Handledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens Högskola Nyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of- Mouth, tidigare erfarenheter, rederi Titel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? – En studie om förväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen. Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivande sjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna i Sverige har på sina framtida arbetsgivare. LÄS MER
5. CSR- spelar det någon roll för kunden?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Inledning och syfte: Allt fler företag väljer idag att förmedla sitt sociala ansvarstagande till sina kunder eftersom kunder utger sig för att vara intresserade av denna information. Problematiken med de undersökningar som tyder på att CSR spelar en viktig roll för kunderna svarar på hur kunderna vill framstå istället för hur dom faktiskt agerar. LÄS MER