Sökning: "marlboro"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet marlboro.
1. Marlboro-mannen då, influensers idag : En kvantitativ undersökning gällande 16–17 åringars exponering av nikotinsnus via Sociala Medier i Gävle stad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : According to a survey conducted by Novus Group International 2020, 37% of youngpeople stated that appealing tastes were a reason to try nicotine pouches. In the samesurvey, a third also stated that a contributing factor to them choosing to test the productsis because they appear in film, television and social media. LÄS MER
2. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER
3. Breakthrough Innovation Without Breakthrough Technology-A Case Study of Snickers Workwear
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Innovation is a controversial term that has been the object of considerable academic study. The technical view of innovation, widely known as 'the better mousetrap', has long dominated the innovation literature. LÄS MER
4. Cigarette Reject Rate Reduction using a Lean Six Sigma Approach
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Due to changes in customer demands, companies often need to improve their processes and approach them in different ways. Waste elimination is very important for every company in their quest to reduce costs and use resources efficiently. Variation reduction helps keep processes steady and more accurate. LÄS MER
5. Brand extensions – the influence of the parent brand
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this investigation is to come across the associations of consumers who are being exposed to a brand extension from a different product category. Moreover, our aim is to contribute to the knowledge of how consumers respond to these extended products, by investigating the influence of the parent brand. LÄS MER