Sökning: "marton om lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden marton om lärande.

  1. 1. Dilemmat är att jag inte når fram : Specialpedagogers och lärares uppfattningar av assisterande teknik i klassrummet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :David Åverling; Maria Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; digitala verktyg; fenomenografi; skola; sociokulturellt perspektiv; specialpedagogik.;

    Sammanfattning : I denna studie riktades ljuset mot skolans kompensatoriska digitala verktyg, ävenkallad assisterande teknik, vilket är ett samlingsbegrepp för att beskriva dekompenserande tekniska lösningar som elever använder i undervisningen. Sommetodval användes kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Laborativa material i matematikundervisningen : -Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Åsa Magnusson; Cecilia Lindahl; [2022]
    Nyckelord :handledning; laborativa material; matematikundervisning; mellanstadiet; speciallärare;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindahl, Cecilia & Magnusson, Åsa. (2022). Laborativa material i matematikundervisningen-Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren. LÄS MER

  3. 3. Beprövad eller inte beprövad? Det är frågan : En kvalitativ studie av några erfarna lärares utvecklingsarbete och undervisning som beprövad erfarenhet

    Magister-uppsats,

    Författare :Anna Åkerstedt; [2022]
    Nyckelord :beprövad erfarenhet; lärares utvecklingsarbete; lärares professionsutveckling; kollegialt lärande; lärares lärande;

    Sammanfattning : Undervisning, och utveckling av densamma, är en av lärarens huvudsakliga arbetsuppgifter och ska sedan 2011 vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Tidigare studier visar att beprövad erfarenhet är ett begrepp som definieras av Skolverket men förstås av verksamma lärare på ett bitvis annat sätt. LÄS MER

  4. 4. Visualisering i matematikundervisningen : och dess påverkan på elevers matematikförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Catrin Ohlsson; Martina Matanovic; [2021]
    Nyckelord :abstrakt; konkret; laborativt material; matematikundervisning; visualisering;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Matanovic M., Ohlsson C (2021) Visualisering i matematikundervisningen och dess påverkan på elevers matematikförståelse. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katalina Gravert; [2020]
    Nyckelord :Delaktighet; Differentierad undervisning; Inkludering; Interaktion; Kommunikation; Ledarskap; Relationer; Socialt samspel; Tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Gravert, Katalina (2020). Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER