Sökning: "mascot"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet mascot.
1. Storytelling For Sustainability In Developing Economy Tourism : A Cross-case analysis of Ecotourism Organizations in Cambodia and Trinidad and Tobago
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the use of sustainability storytelling in ecotourism organizations in Cambodia and Trinidad and Tobago. These two countries were specifically selected for a cross-case analysis due to their shared characteristics as developing economies. LÄS MER
2. Design med avsikt : en inblick i maskotskräck
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Maskotar har blivit ett smart sätt för företag att marknadsföra på ett roligare sätt. Spel är inget undantag. Studior använder karaktärer från sina spel som ansiktet utåt, något som även börjat dyka upp i indiescenen som kan vara en mycket konkurrensfylld plats. LÄS MER
3. What influences most: Celebrities, Influencers, or Mascots?: Investigating the effectiveness of different Endorsers in Consumer Communication
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis aims to bring insights into the field of endorser marketing. Celebrity, mascot, and influencer endorsements, especially with the rise of social media, are very popular and often-used by marketers in B2C marketing. LÄS MER
4. Maskot som kommunikativ strategi : En semiotisk analys av antropomorfa karaktärer på flingpaket
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay compares five breakfast cereal packages to study how they visually communicate to the audience through anthropomorphic mascots. The purpose of this study is to contribute with knowledge of how the use of anthropomorphic mascots can help a brand communicate. LÄS MER
5. Barn som målgrupp : En studie av synergier i marknadsföring av hälsoprodukter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Marketing aimed towards children under the age of 12 is prohibited in Sweden. Packaging design has a crucial role from a marketing perspective as it might be the only way to reach this target group. The purpose of this study is to analyze how graphic design and visual communication differs when it is aimed to children and adults. LÄS MER