Sökning: "masculine body ideology"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden masculine body ideology.

  1. 1. Mad Men: Masculinity and Advertising in the #MeToo Era - A Quantitative Study of Men's Responses to Purpose-Driven Advertising that Challenges Traditional Masculinity

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Zilkens; Sarah Wiggins; [2019]
    Nyckelord :Purpose-Driven Advertising; Non-Stereotypical Advertising; #MeToo Movement; Masculinity; Social Effects;

    Sammanfattning : Existing research shows that non-stereotypical advertising generates positive brand-related and social effects. However, there is limited research on non-stereotypical portrayals of masculinity and on non-stereotypical advertising that includes an overt call for social change. LÄS MER

  2. 2. Biohacking: Heroiska underdogs och (isär)skruvade martyrkroppar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Axel Stjärnkvist; [2017]
    Nyckelord :biohacking; transhumanism; grinding; cyborg; internet forum; gender; biopolitics; risk; masculinity; biohacking; transhumanism; grinding; cyborg; internet forum; genus; biopolitik; risk; maskuliniteter;

    Sammanfattning : In popular culture, the integration of mankind and technology is often a tale of experiments gone wrong. For a biohacker, however, “going wrong” is an integral part of the project to update the human body. This study takes aim at the subculture of biohacking through the lens of technology and gender. LÄS MER

  3. 3. Kroppsideal via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Tom Dahlberg; [2016]
    Nyckelord :Body ideal; body image; fitness; social media; Instagram; social comparison; masculine body ideology; MBI; Kroppsideal; kroppsbild; fitness; sociala medier; Instagram; social jämförelse; masculine body ideology; MBI;

    Sammanfattning : Syfte Dagens teknik har medfört en explosion av nätbaserade sociala medier där bilder av träning och kroppar är ett tydligt fenomen. Syftet med detta arbete har varit att undersöka hur kroppsideal skapas och framställs på internet och framförallt sociala medier. LÄS MER