Sökning: "maskulinitet i tv-reklam"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden maskulinitet i tv-reklam.

  1. 1. Charmören och Materialisten – Jakten på Den Nya Svenska Mannen. En studie om heterogenitet inom segmentet svenska män.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Tynor; Dmitrijs Dimante; Elina Elvholm; [2010]
    Nyckelord :segmentering; män; genus; maskulinitet; tv-reklam; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det räcker inte att se män som ett enda demografiskt segment. Att enbart koncentrera sig på män som ett segment framstår inte som effektivt. Vår slutsats är att män kan delas in i olika definierbara segment och vilket eller vilka segment mannen tillhör beror på kontexten mannen befinner sig i. LÄS MER

  2. 2. Maskulinitet i media : En studie av maskulin framställning i svensk TV-reklam

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Niclas Dahl; Andreas Jeppsson; [2007]
    Nyckelord :maskulinitet könsroller feminism populärkultur media reklam mkv medie kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att försöka tolka ett eventuellt mönster av maskulina framställningar och ställa dessa tolkningar i relation till den äldre, mer traditionella bilden av mannen. Detta gjordes genom en studie av reklamfilm i svensk TV. LÄS MER