Sökning: "mass kundanpassning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mass kundanpassning.

  1. 1. Combining Big Visions with Specific Demands : Exploring how product innovation can be managed  in order to support customization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :AGNES MOBERG; JOSEFINE TOFT; [2021]
    Nyckelord :Product innovation; Innovation management; Innovation strategy; Customization; Mass customization; Sustainability; Produktinnovation; Innovationsledning; Innovationsstrategi; Kundanpassade lösningar; Kundanpassad massproduktion; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In complex and fast-paced times, management of innovation is suggested to explain the success of an organization, making managing innovation an important topic in strategy, organization and innovation literature. At the same time, the demand for customized solutions is increasing and the customers are becoming more important. LÄS MER

  2. 2. Kundanpassningsprocessen : Hur en produktkonfigurator påverkar kundens betalningsvilja inom hemelektronikbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Skoglund; Sinan Özumagi; [2020]
    Nyckelord :Mass-customization; product configurator; mass customization process; perceived values; consumer behaviour; consumer electronics; Kundanpassning; produktkonfigurator; kundanpassningsprocessen; hemelektronik; upplevda värden; kundbeteende;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to test which values from the mass customization process that affect the willingness to pay for products in the consumer electronics industry. Method: We have used a quantitative method with a deductive approach. LÄS MER

  3. 3. Mass customisation i modebranschen : Hur mass customisation kan användas som ett konkurrenskraftigt koncept av modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Burman; Malin Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :mass customisation; customisation; competitiveness; digital technologies; customer satisfaction; mass customisation; kundanpassning; konkurrenskraftighet; digitala teknologier; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : As a result of a growing demand of fast produced fashion and new trends, it seems as if the consumers' needs are changing continuously. Furthermore, the product development of clothes often take place on expected demand and desires, several months in advance and not on request. LÄS MER

  4. 4. Kan masskundanpassning tillämpas effektivt och lönsamt inom livsmedelsbranschen?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Olof Holmberg; Hampus Österlind; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utreda om konceptet masskundanpassning skulle kunna appliceras på livsmedelsindustrin, och huruvida det vore rimligt ur ett affärsmässigt perspektiv. Masskundanpassning genom modularisering innebär ett produktionssystem där unika produkter skapas genom kombinationer av standardiserade moduler. LÄS MER

  5. 5. Lean hos masskundanpassande producenter : Att masskundanpassa produkter effektivt

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Jacob Makdisi; Nawras Suddek; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Massproduktion har varit viktigt för producerande företag genom många decennier. Massproduktionär förmågan att kunna producera och erbjuda stora volymer till låga priser. Utvecklingenav kunders efterfrågan har däremot den senaste tiden gått mot kundanpassade produkter. LÄS MER