Sökning: "massmarknad"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet massmarknad.

  1. 1. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hülphers; Lisa Öberg; [2020-07-01]
    Nyckelord :supply chain management; supply chain; modebranschen; lyxmarknad; massmarknad;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER

  2. 2. The Social Dilemma of Moving to a Mass Market

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ian Olehed; [2017]
    Nyckelord :Strategic Communications; Social Entrepreneurship; Identity; Multi Level Perspective.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Social startup wanting to broaden their impact on society needs to move towards a mass market, something that may require an adaptation of its identity. By adapting the identity it can be seen as untrustworthy and unreliable. The choice is to either limit the good it can do for the world, or sacrifice the foundation of what the startup is. LÄS MER

  3. 3. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Sjöö; Jessica Bergstrand; [2016]
    Nyckelord :Kundanpassning; konsumentbeteende; mode; kläder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER

  4. 4. Profitable business model for an open source, freeware

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Franck Emmerich; [2005]
    Nyckelord :Open Source; Business model; Eumos; Freeware;

    Sammanfattning : The purpose of this work has been to understand how to finance a General Public License (GPL) software for a non-mass market product. The solution is licensed under GPL and is given out for free. A survey has been done to form a base for the business case and prove if profitability is at all possible. LÄS MER

  5. 5. Mervärde ur ett konsumentperspektiv : Vilka faktorer är viktiga för att skapa mervärde till tekniska konsumentprodukter?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eva Hiller; Joanna Muszynska; [2005]
    Nyckelord :Ekonomi; Mervärde; Design; Varumärke; Konsumentprodukter; Mp3;

    Sammanfattning : World wide globalization and the rapid development of the Internet have lead to significant changes for companies around the world. The world has “shrunk” and increased supply of goods and services has lead to a more intense competitive situation. As the market changes, so does consumer behavior. LÄS MER