Sökning: "massmedia PÅVERKAN"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden massmedia PÅVERKAN.

  1. 1. Barnmorskans upplevelse av sin arbetsmiljö inom svensk förlossningsvård : En integrativ litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Nina Hildén; [2023]
    Nyckelord :kollegialt stöd; bra ledarskap; teamsamarbete; stress; organisatoriska strukturer;

    Sammanfattning : I massmedia beskrivs det att barnmorskor flyr förlossningsvården på grund av för hög arbetsbelastning och försämrad arbetsmiljö. Det saknas kunskap inom området för barnmorskors arbetsmiljö på förlossningsavdelningen. Syftet för studien var att beskriva barnmorskans upplevelse av sin arbetsmiljö inom svensk förlossningsvård. LÄS MER

  2. 2. Har den liberala demokratins ställning försvagats? : En textanalytisk undersökning av populismens påverkan på massmedia och akademin

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :David Strandman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker huruvida den liberala demokratin i Sverige är hotad av populism. Detta sker genom att analysera tre partiers inställning till akademins och massmediernaspolitiska oberoende, vilket är en fundamental del av den liberala demokratin. LÄS MER

  3. 3. Resebeteenden under COVID-19 : En kvalitativ studie om COVID-19 påverkan på svenska konsumenters resebeteenden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Carolina Dueñas; Shahla Aliyeva; [2020]
    Nyckelord :COVID-19; pandemic; travel behaviors; attitude; consumers; COVID-19; pandemi; resebeteenden; attityd; konsumenter;

    Sammanfattning : This study is about Swedish consumers' travel behavior and how they approach travel during the ongoing pandemic COVID-19. The study examines how COVID-19 has affected Swedish consumers thoughts about travel, what factors affect Swedish consumers travel behavior during a pandemic and what attitudes Swedish consumers have to travel during COVID-19. LÄS MER

  4. 4. Klimatförändringen som upplevelse - En undersökning kring museers klimat- och hållbarhetsförmedling

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :André Törnkvist; [2020]
    Nyckelord :climate change; sustainability; museums; museum visitors; communication; mediation; reception study; experience; awareness; engagement; institutional isomorphism; Cultural Sciences; Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Title: Climate Change as Experience - A Study on Climate- and Sustainability Communication in Museums Public perception on climate- and sustainability issues is shaped by how they are presented in media and by other communicative actors - like museums. This thesis explores how museum activities can increase public engagement and awareness on climate change and sustainability. LÄS MER

  5. 5. #Metoo, skalvet som rubbat vår samhällsbild : Om förhållningssätt, tankar och känslor i relation till #metoo-rörelsens budskap

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Camilla Fors; Emelee Carter; [2019]
    Nyckelord :#metoo-movement; sexual abuse; gender roles; social structure;

    Sammanfattning : The purpose of this study is that through qualitative interviews research the #metoo movement’s influence. The research questions involves how the #metoo movement in relation to gender differences and power has affected the subjects of the study to think, feel, and act. LÄS MER