Sökning: "massmediekontakter"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet massmediekontakter.

  1. 1. Scenpolitik och scenjournalistik. Det medierade mötet mellan journalister och medietränade politiker.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna-Maria Havskogen; [2009]
    Nyckelord :Tillit; Trovärdighet; Förtroende; Ansvar; Moral; Upptrappningsspiral; Scenpolitik; Scenjournalistik; Kognitiva scheman; Kultivering; Spelgestaltning; Mediemässighet; Teammaskopi; Rollspel; Medielogik; Skådespel; Medieträning; Mediekompetens; Massmediekontakter; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det är i mötet – idag framför allt det medierade mötet – mellan journalisten och politikern som nyheter om politik uppstår och som vi medborgare bygger merparten av våra uppfattningar om politiken kring. Som en ingrediens i detta möte kan medieträning ha betydelse för vad som sker och sägs. LÄS MER

  2. 2. Den avhandlade verkligheten: nyhetsvärderingens genomslag på vetenskapsjournalistiken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Erik Olausson; [2007]
    Nyckelord :Vetenskapsjournalistik; Nyhetsvärdering; Avhandlingar i massmedia; Doktorsavhandlingar; Medier; Massmediekontakter; Presskontakter; Vetenskapliga discipliner; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur svenska dagstidningarnas nyhetsvärdering påverkar vetenskapsbevakningen. I en kvantitativ studie jämförs antalet doktorsavhandlingar som läggs fram inom varje vetenskaplig disciplin med antalet som får genomslag i medierna. LÄS MER

  3. 3. Organisationers medierelationer : en kvantitativ kartläggning av organisationers mediekontakt och medieverktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och informatik

    Författare :Andreas Johansson; Ellinor Wetterblad; [2007]
    Nyckelord :Massmediekontakter; Organisationer; Mediearbete;

    Sammanfattning : Resultatet visar att stora organisationer i Sverige är väl medvetna om vikten av goda medierelationer och hur de byggs och förvaltas. De använder dessutom tillgängliga verktyg vid mediekontakter på rätt sätt vilket ökar chanserna till en rättvis eller till och med fördelaktig spegling av organisationen i media. LÄS MER

  4. 4. Fallet Norrtimmer : En organisations mediehantering vid kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Malmström; Camilla Nilsson; [2005]
    Nyckelord :massmediekontakter; företagskriser; krishantering; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Mediestrategier ingår som en del av en organisations kriskommunikation och massmedier spelar en viktig roll för organisationer både i tider vid kris och i tider utan kris. Norrtimmer är ett företag som under 90-talet gick igenom en stor kris. Företaget saknade vid detta tillfälle mediestrategier. LÄS MER