Sökning: "masteruppsats marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden masteruppsats marknadsföring.
1. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER
2. Using Machine Learning to Connect Brands with Influencers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : With the increase of social media users, marketing through social media channels is becoming more and more important for large and small businesses around the globe. This form of marketing can be done in different ways. LÄS MER
3. Diagnostic tool for issue categorization and capability determination in flexographic printing
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Today communication, promotion and transaction of products are key functions of product packaging. The quality of the package print is therefore of great importance and needs to be consistent for large production quantities. One of the most common technologies for printing on paper or cardboard is flexographic printing. LÄS MER
4. The importance of supplier information quality in purchasing of transport services
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap; KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : An important prerequisite for successful supply chain integration is the ability to convert data into information combined with structured storing and sharing processes. The purpose of this master thesis is to investigate potential relation between supplier data quality and performance of purchasing of transport services. LÄS MER
5. Cloud Service Selection for Startups : Identifying how Swedish startups prioritize when selecting their Cloud services
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : A startup’s ability to make correct decisions regarding their Cloud choices is essential if they intend to stay competitively relevant in their business. Choosing the Cloud solutions that allow for an optimal level of production can give startups that operate in most industries a competitive advantage. LÄS MER