Sökning: "mat och sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden mat och sociala medier.

  1. 1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saifaldeen Basem Almosawi; [2024]
    Nyckelord :eWOM; Service recovery; Service failure; marketing;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER

  2. 2. Högstadieelevers resonemang kring matvanor

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Stina Nord; Erika Boström; [2023]
    Nyckelord :Upper secondary school students; Eating habits; Högstadieelever; Matvanor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Forskning har visat att pojkars och flickors matvanor skiljer sig åt på högstadiet. Riksmaten ungdoms resultat visade att mer än 90% av deltagarna åt mindre än hälften av den rekommenderade mängden frukt och grönsaker. Ungdomar har god kännedom om vad som anses vara hälsosam och ohälsosam mat. LÄS MER

  3. 3. En digital enkätstudie om hur sociala medier används för att söka information om hälsa, matvanor och livsmedelsval

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amy Rönnholm Barnes; Lisa Geholm; [2023]
    Nyckelord :Hälsa; sociala medier; matvanor; livsmedelsval;

    Sammanfattning : Bakgrund Sociala medier har blivit en integrerad del av mångas vardagliga liv och påverkar hur människor kommunicerar, delar information samt interagerar med varandra. Det är även en plats där desinformation sprids och det är därför viktigt att förstå hur budskap som spridsvia sociala medier påverkar följarnas liv. LÄS MER

  4. 4. Viktminskning av katter : motivation, tillvägagångsätt och utmaningar bland kattägare i Sverige

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Felicia Palm; [2023]
    Nyckelord :katt; övervikt; fetma; viktminskning; motivation; utmaningar; beteendeförändringar;

    Sammanfattning : Många katter i dagens samhälle är överviktiga, vilket kan få betydande negativa konsekvenser för deras hälsa och välmående. Flera studier har emellertid visat att det är svårt att uppnå långsiktig viktminskning hos katter när det genomförs i hemmiljö och många ägare avbryter viktminskningen innan katten nått sin målvikt. LÄS MER

  5. 5. App segments: A sentiment analysis study of Reddit posts discussing Instant Apps and App Clips

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Fredrik Gustafsson; Emma Jansson; [2023]
    Nyckelord :sentiment analysis; attitudes; social media; mini-apps; mini-program; sentimentanalys; attityder; sociala medier; mini-appar; mini-program;

    Sammanfattning : Google’s Instant Apps and Apple’s App Clips are technologies that enable small segments of full scale apps to run on a mobile device, without needing to have the app installed. By restricting the size of these segments, they are able to download and run almost instantly. LÄS MER