Sökning: "match-up"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet match-up.

  1. 1. What influences most: Celebrities, Influencers, or Mascots?: Investigating the effectiveness of different Endorsers in Consumer Communication

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Edström; Yufei Erik Luo; [2023]
    Nyckelord :Endorser Marketing; Source Credibility Model; Source Attractiveness Model; Product Match-Up Hypothesis; Endorsement;

    Sammanfattning : This thesis aims to bring insights into the field of endorser marketing. Celebrity, mascot, and influencer endorsements, especially with the rise of social media, are very popular and often-used by marketers in B2C marketing. LÄS MER

  2. 2. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnea Brolin; Isabelle Chamoun; [2022]
    Nyckelord :Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect; Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER

  3. 3. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  4. 4. The interpret transparency of sustainability reports

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Svante Lindholm; Idowu Oluwaremilekun Oyeyemi; [2022]
    Nyckelord :Transparency; Sustainability; Sustainability report; Investors; Signaling theory; Legitimacy theory; Information asymmetry;

    Sammanfattning : Sustainability reporting is something that has gained much ground lately, and there is no sign of it decreasing. The purpose of a sustainability report is to disclose the non-financial information between a company and its stakeholders. LÄS MER

  5. 5. Communicating for Sustainable Consumption: Lessons from consumer-focused sustainability marketing in the food-product sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Rowan Katherine Drury; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; environment; communication; marketing; behavioural change; sustainability communications; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : There is a growing demand from policy makers for businesses to help close the consumer intention-action gap for sustainable product choice and strengthen the green economy. Moreover, there is increased interest from consumers in brands that are transparent about their environmental impact. LÄS MER