Sökning: "matematik grupparbete malmö högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden matematik grupparbete malmö högskola.

  1. 1. Om elever med fallenhet och intresse för matematik samt vilka faktorer som kan dölja deras goda förmågor i grundskolan About students with interest and aptitude for mathematics and which factors can hide their abilities in elementary school

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tatyana Khegay; [2017]
    Nyckelord :Matematiska förmågor; matematikundervisning; sociokulturella perspektiv; särbegåvad;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur aktiva matematiklärare uppfattar elever med intresse och fallenhet för matematik i skolan. Det andra syftet var att få en bild av vilka möjliga faktorer det finns som kan hindra de här eleverna från att visa deras utvecklade förmågor. LÄS MER

  2. 2. Hur lärare planerar en språkutvecklande matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sandra Forsberg; [2016]
    Nyckelord :grupparbete; matematik; samtala; språk; språkutveckling;

    Sammanfattning : Den nya läroplanen skiljer sig från de föregående genom att lägga stor vikt på en språkutvecklande undervisning. Språket är ett medierade verktyg som utvecklas under lärprocesser och matematikundervisningen ska erbjuda elever möjlighet för samtal och kommunikation, detta för att främja elevers språkutveckling. LÄS MER

  3. 3. Arbetsformer för huvudräkning - Arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevernas huvudräkning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Svitlana Mykhashchuk; [2016]
    Nyckelord :arbetsformer; grundskola; huvudräkning; matematik; taluppfattning;

    Sammanfattning : I detta arbete har jag undersökt vilka arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevers huvudräkning. I den empiriska studien har jag intervjuat fyra lärare som undervisar i matematik i de lägre årskurserna. Dessa lärare har olika examensår och olika utbildningar från olika universitet och högskolor. LÄS MER

  4. 4. Hur lärare utvecklar elevers kommunikationsförmåga i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sofia Karlsson; Emma Larsson; [2015]
    Nyckelord :heterogena grupper; homogena grupper; grupparbete; matematik; kommunikation; kommunikationsförmågan;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är genomfört med syftet att undersöka hur lärare i årskurs 4 - 6 arbetar för att utveckla elevers kommunikationsförmåga i matematik. Vi har undersökt om lärare använder sig av grupparbete som ett verktyg för detta och hur de anser att arbetssättet påverkar utvecklingen av denna förmåga. LÄS MER

  5. 5. Inlärning i ett flipped classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :A. Victor V. Nordenbris; Jens D. E. Höglund; [2014]
    Nyckelord :flipped classroom; flippat klassrum; matematik; inlärning; inverted classroom;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur undervisningsmodellen flipped classroom påverkar elevers inlärning inom matematik. Intervjuer med fem matematiklärare och fyra elever ligger till grund för att undersöka detta. LÄS MER