Sökning: "matematik i förskolan bygg och konstruktion"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden matematik i förskolan bygg och konstruktion.
1. ”Jag har ju suttit i legolådan i 1000 år, det har ju inte barnen” : En intervjustudie med sex förskollärare med fokus på bygg- och konstruktionslek i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Skolinspektionen skriver i en rapport från 2017 att deras granskning visar att pedagoger sällan är närvarande i barns bygg- och konstruktionslekar och att de sällan bidrar med samtal och utmanande frågor som hjälper barnen att utveckla sina förmågor inom bygg och konstruktion. I förskolans läroplan (Skolverket 2018, s. LÄS MER
2. Lilla Världen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I en storstad som växer och mullrar fram finns minnet kvar av en annan stad. En kåkstad med fattigbarn och svält men också med gemenskap och variation. En ny stad byggs som ska rensa upp men en bit av den gamla sparas, högst upp på höjden. Innuti den lilla staden som ligger i den stora staden finns en liten värld. LÄS MER
3. Utomhusmiljön på förskolan : ur ett lärandeperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur pedagoger i förskolan beskriver att de använder utomhusmiljön som lärandemiljö. Vår studie utgår från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. Vi har intervjuat sex förskollärare från olika förskolor. LÄS MER
4. Teknik med återvunnet material i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Bygg och konstruktion : en kreativ process i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur viktigt bygg och konstruktion är i förskolan och hur man kan arbeta med det som en kreativ process. I läroplanen Lpfö -98 står det att barn ska få möjlighet till att vara kreativa på olika sätt, vilket även innebär genom att få konstruera och utnyttja material och tekniker. LÄS MER