Sökning: "matematik räknare"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden matematik räknare.

  1. 1. Random Edge is not faster than Random Facet on Linear Programs

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Nicole Hedblom; [2023]
    Nyckelord :Simplex method; simplex; Random Edge; Linear Programming; Random Facet; randomized pivoting rule; Markov decision process; Simplexmetoden; Random Edge; linjärprogrammering; Random Facet; Markov-beslutsprocess;

    Sammanfattning : A Linear Program is a problem where the goal is to maximize a linear function subject to a set of linear inequalities. Geometrically, this can be rephrased as finding the highest point on a polyhedron. The Simplex method is a commonly used algorithm to solve Linear Programs. LÄS MER

  2. 2. Handledning för pusselspel med lärandet i fokus

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Nikolas Spyrou; [2018]
    Nyckelord :Handledning; pusselspel;

    Sammanfattning : Det blir allt vanligare att spel används för att lära ut olika ämnen som matematik eller historia. De flesta och särskilt barn idag har tillgång till någon typ av surfplatta eller smartphone. Det är därför viktigt att dessa spel introduceras på rätt sätt för att fånga barnens uppmärksamhet. LÄS MER

  3. 3. Hur ser grafen ut? : En kvalitativ studie om användandet av grafritande digitala verktyg i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Rebecca Schwartzman; Cajsa Wallin; [2015]
    Nyckelord :grafritande räknare; digitala verktyg; hjälpmedel; visuella representationer; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur några gymnasielärare ser på användandet av grafritande digitala verktyg i gymnasieskolans matematikundervisning. De forskningsfrågor som ställs är vilka möjligheter och svårigheter ser lärarna i användandet av grafritande digitala verktyg i matematikundervisningen? Hur anser lärarna att grafritande digitala verktyg används i deras matematikundervisning? Metoden som används har haft en kvalitativ ansats och bestått av semistrukturerade intervjuer med sex matematiklärare som arbetar på gymnasiet. LÄS MER

  4. 4. Den grafritande räknaren - en fallstudie om lärares syften och elevers användning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Mirzeta Mehmedovic; Anna Rosdahl; [2011]
    Nyckelord :didaktiska kontraktet; grafritande räknare; gymnasiet; matematik; medierande redskap; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur den grafritande räknaren används i undervisningen av Matematik C på gymnasiet, samt hur det didaktiska kontraktet efterföljs av lärare och elever då grafritande räknare används. Undersökningen är gjord genom att observera ett antal lektioner i Matematik C och sedan intervjua de undervisande lärarna efteråt. LÄS MER

  5. 5. Lärares undervisning om den grafritande räknaren och elevernas faktiska användning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Casspe Nyman; Martina Thomsen; [2010]
    Nyckelord :Grafritande räknare; Gymnasisal utbildning; Didaktiska kontraktet; Matematik; Medierande redskap;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur lärare undervisar i den grafritande räknarens funktioner och hur eleverna faktiskt använder den. Detta har undersökts genom att låta lärare och deras elever besvara enkätformulär. Resultatet visar att eleverna använder räknaren som deras lärare instruerar dem att göra. LÄS MER