Sökning: "matematikundervisning F-3"
Visar resultat 16 - 20 av 80 uppsatser innehållade orden matematikundervisning F-3.
16. De fem förmågorna i matematikundervisningen : En kvalitativ studie om hur lärare i F-3 beskriver arbetet med de fem förmågorna i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare i F-3 beskriver utmaningar med att arbeta med de fem förmågorna i undervisningen. För att uppnå syftet har vi genomfört kvalitativa intervjuer för att samla in material med hjälp av sju stycken informanter. LÄS MER
17. Lärares upplevelser av implementeringen av läromedlet Singma i sin egen undervisning : Teachers experiences of the implementation of the teaching aid Singma in their own teaching
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Arbetet handlar om hur matematiklärare i Sverige upplever implementeringen av läromedlet Singma i sin undervisning. Syftet med studien är att undersöka hur ett urval lärare verksamma i F-3 upplever implementering av ett läromedel från en annan kultur till sin matematikundervisning. LÄS MER
18. Språkutvecklande matematikundervisning för elever i årskurs f-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : I denna litteraturstudie behandlas hur språkutvecklande arbetssätt kan stötta elever i deras matematiklärande i årskurs f-3. Språket är betydelsefullt för matematiskt lärande men kan även innebära en utmaning för eleven. LÄS MER
19. Taluppfattning : En systematisk litteraturstudie om begreppet taluppfattning samt elevers återkommande problem inom taluppfattning i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Det råder en brist på en entydig definition av begreppet taluppfattning som är grunden för all matematik. Genom att veta vilka vanligt förekommande problem som finns inom ett ämne kan lärare förebygga problem och främja förståelse. LÄS MER
20. Inkludering i matematikundervisning : En kvalitativ intervjustudie om lärares arbete för en inkluderande matematikundervisning i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Studiens övergripande syfte är att belysa F-3 lärares inställning och arbete med en inkluderande undervisning i matematik. För att undersöka lärares arbete har kvalitativa, semistrukturerade intervjuer genomförts. Deltagarna i studien bestod av fyra klasslärare med utbildning för att undervisa i årskurserna F-3. LÄS MER