Sökning: "matematikundervisning med eller utan läromedel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden matematikundervisning med eller utan läromedel.
1. Delaktighet i matematikundervisningen : En kvalitativ studie genomförd i årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Enligt Skolinspektionens rapport (2018, s.4) är delaktighet en central del för elevers lärande och utveckling. Genom studien ville vi utveckla förståelsen för vilka komponenter och faktorer som främjar delaktighet i matematikundervisningen. LÄS MER
2. Med eller utan matematikbok? : En studie om lärares användning av matematikböcker och om matematikundervisning utan matematikbok
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Matematikböcker är ett vanligt inslag i matematikundervisning runtom i Sverige och i många andra länder. De kan användas som ett planeringsverktyg för läraren och de kan anses vara värdefulla källor för material och struktur. LÄS MER
3. Bättre matematiklärande med memorering? För vem?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktMalmberg, Ingrid (2017). Bättre matematiklärande med memorering? För vem? Speciallärarprogrammet med inriktning Matematikutveckling, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola, 90 hp. LÄS MER
4. The teachers' mathematics instruction for second language learners in elementary school
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats är att närmare undersöka på vilka sätt lärare i grundskolan arbetar med andraspråkselever i matematik och deras språkförståelse samt vilka undervisningsformer de anser kan främja andraspråkselevers lärande. Syftet är också att undersöka vilken syn matematiklärare har på den sjunkande kunskapsnivån i matematik i grundskolan. LÄS MER
5. Matematikundervisning – ett ämne där eleverna undervisar sig själva?
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syfte och undersökningsproblemSyftet med studien är att undersöka hur matematikundervisningen styrs av läroboken. Viförsöker få ökad insyn i hur läromedel i matematik ser ut i relation till den nya kursplanen förmatematik, Lgr11. LÄS MER