Sökning: "matematikundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 1676 uppsatser innehållade ordet matematikundervisning.
1. Laborativt material i matematikundervisningen : En systematisk litteraturstudie om laborativt materials funktion för elevers lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att beskriva laborativt materials funktion i relation till elevers lärande i matematik, med fokus på elever i åldrarna 5–7 år. I denna systematiska litteraturstudie har tio vetenskapliga artiklar granskats och analyserats för att kunna besvara studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER
2. Återkoppling och matematiska resonemang i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Framställning av matematiskt innehåll med hjälp av laborativt material : En systematisk litteraturstudie om användning av laborativt material i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Användning av laborativt material är i dagens matematikklassrum populärt och utifrån egna erfarenheter från verksamhetsförlagd utbildning finns ett stort intresse för laborativt material. Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att sammanställa tidigare forskning om laborativa arbetssätt i matematikundervisning. LÄS MER
4. Lärares uppfattningar om bytet från traditionell matematikundervisning till TRR- och Singaporemodellen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Många skolor i Sverige gör stora satsningar i matematik då man ser brister i resultaten. Satsningarna på matematiken ser olika ut från kommun till kommun. LÄS MER
5. Lärares användning och upplevelse av laborativt arbetssätt i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka i vilken utsträckning lågstadielärare använder det laborativa arbetssättet i matematikundervisningen samt deras upplevelse av det laborativa arbetssättet. För att undersöka detta genomfördes en enkätundersökning där 21 lärare deltog samt fyra intervjuer med lågstadielärare. LÄS MER
