Sökning: "material och dess placering samt lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden material och dess placering samt lärande.

  1. 1. Utformning av teknikklassrum som främjar projektbaserad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Erika Hellquist; Malin Seller; [2017]
    Nyckelord :classroom for the technology subject; designing classrooms; project-based teaching; teachers and students’ perceptions; the technology subject; upper secondary school; gymnasieskola; lärares och elevers uppfattningar; projektbaserad; undervisning; teknikklassrum; teknikämnet; utformning av klassrum;

    Sammanfattning : Teknikämnet är i ständig förändring i och med den snabba teknikutvecklingen, medan klassrummets utseende i princip inte har förändrats sedan 1840-talet. Därför lär inte det traditionella klassrummet vara anpassat för teknikämnet och dess undervisning idag. LÄS MER

  2. 2. ”Miljön sänder budskap om vad som förväntas ske...” : Lärandemiljön i förskola och skola

    M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Moa Schilström; Sara Lindström; [2012]
    Nyckelord :Den fysiska lärandemiljön; material och dess placering samt lärande;

    Sammanfattning : I studien undersökte vi hur två förskolor och två skolor organiserat den fysiska lärandemiljön. Vårt syfte var att beskriva och analysera den fysiska lärandemiljön på två förskoleavdelningar och i två klassrum med avseende på möjligheter och hinder för relationer och aktiviteter. LÄS MER

  3. 3. Den pedagogiska inomhusmiljön - En jämförelse mellan svenska förskolor och förskolor inom italienska Reggio Emilia filosofin

    C-uppsats,

    Författare :Sandra Nilsson; Emmi Johansson; [2010]
    Nyckelord :Inomhusmiljö; förskola; Reggio Emilia; material;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Vi har i detta arbete studerat inomhusmiljön i tre svenska förskolor och tre förskolor i Reggio Emilia ur ettjämförandeperspektiv. Syftet med arbetet har varit att beskriva de olika förskolornas inomhusmiljöer, studeralikheter och skillnader samt vilka tankar som ligger bakom dess utformning. LÄS MER