Sökning: "math background"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden math background.
1. Matematik, ett huvudämne, viljan och oviljan till det : Vilka faktorer påverkar grundskoleelevers motivation att lära sig matematik?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Denna studie är en litteraturstudie med syfte att undersöka vilka faktorer som påverkar grundskoleelevers motivation att lära sig matematik för att nå målen enligt läroplanen. En positiv upplevelse av matematik kan höja elevens lust, vilja och motivation till matematik. LÄS MER
2. Rätten att få låta! -en kvalitativ studie kring barns musicerande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The following content is a way of trying to understand how music is practiced in Swedish preschools. To understand this, we have looked into preschool teachers' interest and knowledge in music, to see if or how their musical background may affect their teaching methods and didactics about music. LÄS MER
3. Preschool Teachers Perspectives on Math Curriculum Orientations: A cross-cultural study between Portugal and Sweden
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Early childhood education and care (ECEC) perspective changes across countries due to different political goals, culture, organizational factors and educational theories. Those differences are expressed in curriculum orientations that generate different curriculums, practices and interactions in the different preschool contexts. LÄS MER
4. Läxor i matematikundervisning : hur samverkar elever, föräldrar och lärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet för detta arbete är att undersöka relationer mellan matematikundervisning och matematikläxor i högstadiet. Litteraturstudien ska besvara vilken betydelse matematikläxor har för elever, föräldrar och lärare. LÄS MER
5. More is more? The effect of increased instruction time on students’ performance – evidence from TIMSS 2019
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Students performs differently in international comparable school evaluations such as TIMSS and PISA. One possible explanation discussed in economic research literature is that differences in the amount of instruction time across countries are the reason for international gaps in student performance. LÄS MER